Marka i typ
Cummins QSK19*
Rodzaj
6-cylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem
Moc brutto, SAE J 1995
418 [kW] (560 [KM])
Moc netto, SAE J1349/ISO 9249
384 [kW] (515 [KM])
System paliwowy
HPCR Electronic
Maksymalny moment obrotowy
przy 1500 [obr./min.] - 2379 [Nm]
Obroty silnika, normalne
2000 [obr./min.]
Pojemność
19 [l]
Średnica cylindra x skok tłoka
159 x 159 [mm]
Filtr powietrza
dwustopniowy, typu suchego ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
* Silnik spełnia normy poziomu emisji spalin wg EU Stage III A i EPA Tier 3
Zmiennik momentu
Jednostopniowy, jednofazowy zmiennik momentu (432 mm), o przełożeniu dynamicznym 2.3:1, napędza skrzynię biegów przez podwójny wał przegubowy.
Skrzynia biegów
Modularna, typu''power shift'' sterowana elektro-hydraulicznie, przełączalna pod obciążeniem. Programowanie prędkości jazdy i automatyczna zmiana biegu na niższy.
Bieg (przód, tył)
Zakres
Prędkość maksymalna km/h
jazda w przód
Prędkość maksymalna km/h
jazda w tył
I
niski
wysoki
3,2
4,1
4,1
5,2
II
niski
wysoki
5,2
6,7
6,5
8,4
III
niski
wysoki
9,4
12,0
11,7
14,9
Mechanizm skrętu i hamulce
-
dwubiegowy mechanizm skrętu umożliwia wykonywanie łagodnych skrętów z zachowaniem pełnej mocy na obu gąsienicach, a także zwrotów w miejscu; konstrukcja zapewnia doskonałe warunki uciągu w różnego rodzaju pracach i warunkach terenowych; 3-biegowa skrzynia biegów w połączeniu z 2-biegowym mechanizmem skrętu daje sześć biegów do przodu i sześć do tyłu; lewy joystick służy do sterowania skrzynią biegów i mechanizmem skrętu
-
pedał hamulca włącza oba hamulce do parkowania lub sterowania przy zjeździe z góry; hamulce są włączane sprężynowo i zwalniane hydraulicznie
Przekładnie boczne
Dwustopniowy reduktor zapewnia pożądaną redukcję biegów i wymagane przełożenie na kole łańcuchowym. Budowa pierścieniowa koła łańcuchowego zapewnia równomiernie rozłożone zużycie tulei gąsienic (każdy ząb przez pół cyklu jest zwolniony z nacisku, co redukuje jego ścieranie się).
Dzięki budowie modularnej, demontaż i montaż koła łańcuchowego i przekładni bocznej można przeprowadzić bez demontażu ramy trakcyjnej.